طب کار پویه ویروس کرونا اگر در محیط کار کسی بیمار تشخیص داده شد چه مواردی را باید رعایت کنیم؟

اگر در محیط کار کسی بیمار تشخیص داده شد چه مواردی را باید رعایت کنیم؟

در محیط کار بهداشت فردی را رعایت کنید.

اگر شما هنوز مجبور به مراجعه به محل کار هستید حتما مطالب ما در رابطه با پیشگیری از بیمار شدن در محیط کار را مطالعه کنید (اینجا کلیک کنید).
اما اگر در محیط کار شما کسی بیمار تشخیص داده شد، بهتر است حداقل برای ۲۴ ساعت محل کار را تعطیل کرده و طبق روال زیر عملیات تمیز کردن و ضدعفونی کردن را انجام دهیم.

مطالب ترجمه مقاله Environmental Cleaning and Disinfection Recommendations منتشر شده در تاریخ ۶ مارچ ۲۰۲۰ می باشد.

در مدرسه، مهدکودک، مطب، شرکت یا مراکز دیگری که افراد را در طول شب اقامت ندارند:

توصیه می شود مناطقی که توسط افراد بیمار استفاده شده است را ببندید و قبل از شروع تمیز کردن و ضدعفونی کردن صبر کنید تا امکان مواجهه با قطرات تنفسی به حداقل برسد. (درها و پنجره های بیرونی را باز کنید تا گردش هوا در منطقه افزایش یابد. در صورت امکان ، ۲۴ ساعت قبل از شروع تمیز کردن و ضد عفونی صبر کنید.)

کارکنان نظافت باید کلیه نواحی (به عنوان مثال ، دفاتر ، حمام ، و مناطق مشترک) مورد استفاده افراد بیمار را تمیز و ضد عفونی کرده و به ویژه سطحی که اغلب لمس می شوند.

در مراكزی که افراد را در طول شب اقامت دارند:

ترجیحا محل دیگری برای اقامت افراد پیدا کنید.

توصیه می شود مناطقی که توسط افراد بیمار استفاده شده است را ببندید و قبل از شروع تمیز کردن و ضدعفونی کردن صبر کنید تا امکان مواجهه با قطرات تنفسی به حداقل برسد. (درها و پنجره های بیرونی را باز کنید تا گردش هوا در منطقه افزایش یابد. در صورت امکان ، ۲۴ ساعت قبل از شروع تمیز کردن و ضد عفونی صبر کنید.)

اگر افراد در همان محل قبل استقرار دارند

این شامل تمرکز در تمیز کردن و ضد عفونی کردن مناطق مشترک است که فرد بیمار دیگر استفاده نمیکند.
اما جدا کردن اتاق خواب ها / حمام ها که در صورت نیاز توسط افراد بیمار استفاده می شود.

چگونه محیط اداری را تمیز و ضد عفونی کنیم؟

اگر سطوح کثیف هستند ، باید قبل از ضد عفونی ، آنها را با استفاده از مواد شوینده یا صابون و آب تمیز کنید.

برای ضدعفونی کردن ، محلولهای سفیدکننده رقیق شده خانگی ، محلولهای الکلی با حداقل ۷۰٪ الکل و رایج ترین مواد ضد عفونی کننده خانگی ثبت شده در EPA ( آژانس حفاظت از محیط زیست) موثر است.

می توان از محلول های سفید کننده (وایتکس) رقیق شده خانگی در صورت مناسب بودن برای سطوح  استفاده کرد. بررسی کنید تا مطمئن شوید کالا از تاریخ انقضا گذشته نشده است.

 هرگز سفید کننده خانگی (وایتکس) را با آمونیاک یا هیچ ماده پاک کننده دیگری مخلوط نکنید.

طرز تهیه محلول سفید کننده خانگی:

۵ قاشق غذاخوری ( ۱/۳ لیوان) سفید کننده در هر گالن آب یا ۴  قاشق چای خوری سفید در هر لیتر آب

برای سطوح نرم (متخلخل) مانند کف فرش ، فرش و پارچه ، آلودگی قابل مشاهده را در صورت وجود، پاک کنید سپس مطابق راهنما شستشو محصولات، سطوح نرم را با استفاده از گرمترین حالت ممکن آب بشورید و اجازه دهید خشک شود.

اگر وسایل قابلیت این را دارند که با ماشین لباسشویی شسته شوند، مطابق راهنما شستشو محصولات با گرمترین درجه آب شستشو انجام شود سپس وسایل کاملا خشک شوند.

در غیر این صورت از مواد ضدعفونی کننده مورد تایید سازمان حفاظت محیط زیست (EPA)  استفاده شود.

ملافه ، لباس و سایر مواردی که در لباسشویی ها می روند

لباس های کثیف را تکان ندهید. این امر باعث احتمال پراکندگی ویروس از طریق هوا میشود.

به راهنما شستشو لباس‌ها، توجه کنید. در صورت امکان، برای شستشو از گرمترین درجه آب استفاده کنید سپس اجازه دهید  موارد شسته شده کاملا خشک شوند.

ترجیحا لباس کثیف افراد بیمار جدا شسته شود ولی با لباس و سایر وسایل افراد دیگر نیز می‌توان شست.

سبدهای بزرگی که برای حمل لباسهای کثیف استفاده می شوند باید همانند سطوح سخت یا نرم تمیز و ضد عفونی شوند.

تجهیزات محافظت شخصی (PPE) و بهداشت دست:

  • کارکنان نظافتی باید هنگام انجام کلیه کارهای مربوط به فرآیند تمیز کردن ، از جمله دست زدن به زباله ها ، دستکش و لباس های یکبار مصرف بپوشند.
  • دستکش و لباس باید با محصولات ضد عفونی کننده مورد استفاده سازگار باشد.
  • دستکش ها و گان ها باید با دقت از بیرون آورده شوند تا از آلوده کردن لباس فرد و محیط اطراف آن جلوگیری شود. حتماً بعد از بیرون آوردن دستکش دست ها را تمیز کنید.
  • دستکش ها باید بعد از تمیز کردن اتاق یا منطقه ای که توسط افراد بیمار اشغال شده است ، برداشته شوند. دستها را بلافاصله پس از برداشتن دستکش بشورید.
  • کارکنان نظافتی باید فوراً نقض PPE (به عنوان مثال پارگی در دستکش) یا هرگونه مواجهه احتمالی را به سرپرست خود گزارش دهند.
  • کارکنان نظافتی و سایر افراد باید  به طور مکرر دستها را تمیز کنند ، از جمله بلافاصله پس از برداشتن دستکش و پس از تماس با بیمار ، با شستن دستها با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه.
    اگر صابون و آب در دسترس نباشد و دستها به وضوح کثیف نشوند ، می توان از یک ضدعفونی کننده دستی مبتنی بر الکل که حاوی الکل ۶۰٪ -۹۵٪ است ، استفاده کرد.
    با این حال ، اگر دستها به وضوح کثیف هستند ، همیشه دست ها را با آب و صابون بشویید.
  • اقدامات پیشگیرانه طبیعی را هنگام کار و در خانه از جمله تمیز کردن دستها و جلوگیری از لمس چشم ، بینی یا دهان با دست های غیرمستقیم دنبال کنید.

زمان های کلیدی اضافی برای تمیز کردن دست ها عبارتند از:

  • بعد از تمیز کردن بینی ، سرفه یا عطسه
  • بعد از استفاده از دستشویی
  • قبل از غذا خوردن یا تهیه غذا
  • بعد از تماس با حیوانات یا حیوانات خانگی
  • قبل و بعد از مراقبت معمول از شخص دیگری که به کمک نیاز دارد (به عنوان مثال کودک)

ملاحظات اضافی برای کارفرمایان:

  • کارفرمایان باید با ادارات بهداشت و درمان محلی خود، یا مرکز پزشکی طرف قرارداد همکاری کنند.
  • کارفرمایان باید کارکنان و کارگرانی را که فعالیتهای نظافت ، لباسشویی و جمع آوری زباله ها را انجام می دهند به منظور شناخت علائم COVID-19 آموزش دهند و دستورالعمل هایی را برای انجام این کار در صورت بروز علائم در مدت ۱۴ روز پس از آخرین مواجهه احتمالی آنها با ویروس لازم است، ارائه دهند.
  •  در صورت بروز علائم COVID-19 ، هر کارمند باید فوراً به سرپرست خود اطلاع دهد.
  • کارفرمایان قبل از ارائه وظایف نظافت به کارکنان خود، باید سیاست هایی را برای حمایت از آنها تدوین کرده و به کلیه کارکنان نظافت در محل آموزش دهند.
  • کارفرمایان باید اطمینان حاصل کنند که کارگران در مورد خطرات مواد شیمیایی تمیز کننده مورد استفاده در محیط کار مطابق با استاندارد OSHA از جمله دفع مناسب زباله های تولید شده و PPE آموزش دیده اند.
برچسب‌ها:,

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *