عضله تراپز

ضعف عضله تراپز

ضعف عضله تراپز طب کار

ضعف عضله تراپز

عضله تراپز، عضله بزرگ بین گردن و شانه است. عضله تراپزیوس یا ذوزنقه‌ای استخوان شانه را بلند می‌کند.

این عضله ، عضله ایست که شما برای بالا انداختن شانه خود استفاده می‌کنید، و هم چنین به بردن بازوی

خود به بالای سر کمک می‌کند.

ورزش اصلاحی ضعف عضله تراپز

 

زانوی خود را روی نیمکت یا صندلی قرار دهید و به سمت جلو خم شوید تا دستتان به نیمکت برسد و از

شما حمایت کند. دست دیگرتان در کنارتان قرار بگیرد و کف آن به سمت بدنتان باشد.دست خود را به

آرامی بالا ببرید و طوری بچرخانید که انگشت شست بالا باشد و وقتی به ارتفاع شانه و موازی با کف

اتاق شد، آن را نگه دارید. ۵ شماره بشمارید و به آرامی دست خود را به موقعیت اولیه و به سمت

پایین بیاورید.

حرکت اصلاحی ضعف عضله تراپز

ورزش اصلاحی ضعف عضله تراپز

روی شکم بخوابید. در صورت نیاز، بالشی زیر پیشانی خود قرار دهید.به آرامی تیغه های شانه

خود را به هم نزدیک کنید و تا جایی که ممکن است کمر خود را به سمت پایین هدایت کنید.در نیمه

راه بمانید و ۱۰ ثانیه نگه دارید.

مکث کنید و این حرکت را ۱۰ بار دیگر تکرار کنید.

حرکت اصلاحی ضعف عضله تراپز

ورزش اصلاحی ضعف عضله تراپز

روی یک میز یا تخت به شکم دراز بکشید و دست مجروح خود را کنار تخت آویزان کنید.آرنج خود را صاف

نگه دارید و وزنه را به آرامی بالا ببرید و تا آنجا که ممکن است تیغه شانه تان را به سمت مخالف متمایل

کنید.به آرامی به موقعیت اولیه بازگردید و این حرکت را تکرار کنید. ((در این حرکت فقط شانه جابجا می شود))

حرکت اصلاحی ضعف عضله تراپز

ورزش اصلاحی ضعف عضله تراپز

روی یک میز یا تخت به شکم دراز بکشید و دست آسیب دیده خود را کنار تخت آویزان کنید.دست خود را

صاف نگه دارید و آن را به آرامی تا ارتفاع چشم بالا بیاورید.به آرامی دستتان را به موقعیت اولیه بازگردانید

و این حرکت را تکرار کنید.

حرکت اصلاحی عضله تراپز

ورزش اصلاحی عضله تراپز

 

برای مشاهده ی مطالب مشابه به بخش ارگونومی اداری مراجعه نمایید .

برای مشاهده ی مطالب آموزشی همچنین می توانید از صفحه ی اینستاگرام ما بازدید نمایید .

برچسب‌ها:, , , , , , ,

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *